2008. nov. 8.

A Lust koncert

Tegnap este a pécsi Ifjúsági Házban jött el az idő, és a Metallust - melynek alapító tagja voltam - tíz éves jubileumát ünnepelte. Igen-igen, már tíz éve volt, amikor először próbáltunk a Bóbita Bábszínház alatt lévő próbateremben és először játszottunk - akkor még basszusgitáros nélkül - a Babits Gimnáziumban. Sok-sok élmény felötlött bennem a Lusttal kapcsolatban a tegnapi koncerten, illetve már az előtte tartott próbákon.
Hogy csak néhány példát mondjak: emlékszek, hogy az első koncerten Fecóka még rajongóként volt jelen, emlékszek, hogy hogyan születtek a Lust For Power demó nótai, és hogy hogyan kerültek rögzítésre az Amrita Egyesület irodájában, ahol próbáltunk. Felvillannak még képek a grazi és debreceni kirándulásról, fotózásokról, próbákról, koncertekről... Sok-sok élmény. És most a zenekar 10 éves lett, 2002. óta már nélkülem írva a történetet.
Ennyit a nosztalgiáról, és most pár szó a tegnapi koncertről. Minden zenekarba belehallgattam a Metallustig. A Metallust után következő AC/DC/GP-t már nem vártam meg, mert éjjel egy után volt, másnap meg hajnali szokásos kelés miatt nem vállaltam be. De ne rohanjunk annyira előre. Az est a Vortex nevű Megadeth tribute zenekarral kezdődött. Nagy probléma nem volt vele, csupán csak a "megadethes dög" hiányzott belőle, illetve néha nem lehetett a Megadethre ráismerni belőle.
Következő zenekar a Helldorado. Nem akarom megsérteni őket, így inkább nem nyilatkozok. (Bár ezt nem tudom mennyire sértő, én annak venném.)
Ez után következett a Lust. Egész jó programot sikerült összeállítani, és ezt a megjelent nagyszámú közönség is tapasztalhatta. A Metallust Metallica tribute zenekarhoz illően az együttes teljes munkásságát bemutatta, a Kill'em All-tól a Death Magnetic-ig. Minden albumról hangzott el nóta - egy kis hiányérzet a St. Anger album, hiszen az is Metallica - de a program rendben volt. A hangulat fergeteges, közönség énekelt, tombolt, vagyis minden rendben volt. Nagyon jól éreztem magam, egy fergeteges este volt.
Köszönöm, Metallust, boldog születésnapot!

1 megjegyzés:

AtonHotep írta...

Őszintén fájlalom, hogy nem lehettem jelen, meglestem vóna a Lustákat... (csak ez a fránya ielts... ami miatt Bp-en kellett lennem) Bár a Pokol-rádiót-csinál (Hell-do-rádió) nem látása miatt már nem érzek hiányt... :DDDD